RAIŠKOS TERAPIJOS STUDIJA » SPECIALISTAI

Raiškos terapijos studijos istorija prasidėjo nuo asmeninės patirties, sukauptų žinių, bei įgūdžių, nuo ketinimo, impulso veikti žmonių, šeimų gerovei, sveikatai.

Pirmiausia norisi išsiaiškinti kas yra gerovė ir sveikata? Tikriausiai kiekvienam ji skirtinga, tačiau yra ir bendrų bruožų. Taigi - būti sveiku, laimingu, sėkmingu, mylinčiu, veikliu būtų dalis tos visų ieškomos tiesos. Tos „Gralio“ taurės, kurios trokšta visi, tai yra - būti laimingu žmogumi, laiminga šeima, laiminga bendruomene. Šiais laikais, kai viskas gyvenime vyksta labai greitai ir intensyviai, tiek visuomenė, tiek šeima reikalauja didžiulių žmogaus resursų veikti. Kaip gi pasisemti/atstatyti resursus, sugrąžinti pusiausvyrą, stiprybę, norą veikti? Kaip stiprinti save, savo artimuosius? Mes Jums siūlome keletą paprastų būdų. Tai - kūryba, bendravimas, poilsis kūnui bei sielai, ir raiška per dailę, muziką, judesį. Bendrystė prie arbatos puodelio, pasidalinimas, žaidimas, šokis, judesys, geras ir prasmingas laikas, nusiteikimas leisti sau pajusti, patirti, nekasdieniškai, kitaip. Leistis į kelionę link savęs, link kito...

 

MISIJA -  Prisidėti prie darnos, gerovės visuomenėje, padėti augti šeimoms, vaikams, asmeniui per meno ir kūrybos procesą pritaikant tinkamiausius dailės/meno raiškos terapijos metodus.

VIZIJA  - Laimingas ir sveikas žmgus.

 

 

SIGITA KUPČIŪNIENĖ - dailės terapeutė, konsultantė, studijos vadovė.

Išsilavinimas: 1998 m. įgijau meninį, dailininko-keramiko, meistro išsilavinimą, 2004 m. - socialinio darbo bakalauras, 2008 m. - socialinio darbo - meno terapijos šakos magistras. Nuo 2004 m. tobulinuosi įvairiuose seminaruose meno/ muzikos bei dailės psichoterapijos seminaruose.

Darbo patirtis: nuo 2004 m. taikau kūrybinės raiškos, dailės terapijos metodus  įvairioms grupėms. Dirbau su socialinės rizikos šeimomis,  paaugliais, vaikais, senjorais ir besilaukiančiomis moterimis. Dirbau socialine darbuotoja, užimtumo terapeute, konsultavau individualiai psichikos sveikatos sutrikimų turinčius asmenis.

Vedžiau grupes, paskaitas,  mokymus, seminarus specialistams.

Nuo 2006 m. esu Lietuvos dailės terapijos taikymo (dabar LDTA) asociacijos narė. Esu dailės terapeutė-profesijos pradininkė. (Patvirtinta 2016 08 22) Vedu dailės terapijos, kūrybinės raiškos užsiėmimus grupėms. Rengiu seminarus, kūrybinius vakarus, renginius. Dirbu grupėse ir individualiai su vaikais ir suaugusiais, taikau dailės terapiją, konsultuoju, šeimas, suaugusius.  Taip pat dėstau kaip lektorė dailės terapijos magistrantūros studentaams Kaune. Savo darbe apjungiu dailės terapijos,  psichologijos, psichoterapijos, švelniosios bionergetikos žinias bei darbo metodus.

Dominančios sritys: įvairios meno psichoterapijos  formos. Taip pat domiuosi ir kitais holistiniais (apimančiais visą žmogaus sistemą) individo sveikatinimo būdais. Domina ekologijos tema. Etnotematika ir Lietuvių kultūros paveldas. Baigiau Švelniosios bionergetikos kursą. Nuolat dalyvauju ir mokausi įvairiuose seminaruose savęs tobulinimui, pažinimui ir augimui.

Pomėgiai: Skaitiniai, vaikščiojimas ir idėjų generavimas, gamta ir patyrimai gamtoje, bendravimas su žmonėmis, mokymasis tiesiog būti, juoko terapija :) Taip pat, įvairios praktikos, ypač prie vandens telkinių, miške. Šokis, muzika, kūryba. Gamta, medžiai, gyvūnija. Stengiuosi, bent kartą per savaitę atlikti sveikatinimo praktikas. Labai mėgstu skaityti knygas, patinka jas  apmastyti, analizuoti. 

 

Tikiu, kad žmogus - sociali būtybė ir gali nuveikti daug daugiau veikdamas grupėje. Tikiu, kad vienaip ar kitaip pažvelgus pamatysime, kad visi esame viena, todėl turime rūpintis ne tik savimi, bet ir pasauliu kuriame gyvename.

 

***

 

Giedrė Markauskienė – dailės pedagogė, dailės terapijos studentė. (mamystės atostogose iki rudens).

Išsilavinimas: 2010 m. Kauno Kolegijoje Vienožinskio menų fakultete įgijau dekoratyvinės plastikos, stiklo meistro profesinę kvalifikaciją. 2008 m. studijavau stiklą Turkijoje, Anadolu universitete. 2011 m. studijas tęsiau Lietuvos Edukologijos Universitete, kur įgijau dailės edukologės profesiją. Dirbau auklėtoja – dailės pedagoge, ABA terapeute VšĮ “ISADD Lietuva”. (Applied Behavior Analysis – Taikomosios elgesio analizės), kuri taikoma įvairius raidos sutrikimus (autizmo spektro, Dauno sindromą, kt.) turintiems vaikams. Šiuo metu vedu užimtumo grupes mokykloje vaikams su elgesio sutrikimais ir studijuoju LSMU studijų programos „Dailės terapija“ magistro studijas. Praktikuojuosi su žmonėmis po insulto, raidos sutrikimus turinčiais vaikais, autizmo spektro sutrikimus turinčiais vaikais.

 

Vesdama dailės užsiėmimus vaikams darželiuose, mokyklose įžvelgiau jų darbuose daug reikšmingesnių dalykų nei piešinys. Taip kilo noras integruoti dailės terapijos metodus savo profesinėje veikloje ir studijuoti dailės terapiją. "Kalbėtis" piešinių pagalba, padėti skleistis vidiniams vaikų išgyvenimams, kuriems kartais kito išėjimo nėra, ypatingai esant įvairiems raidos sutrikimams.  

 

Šiuo metu vedu grupinius ir individualius meno užsiėmimus, taikau dailės terapijos metodus vaikams turintiems specialiųjų poreikių ir raidos sutrikimų (autizmo spektro sutrikimai, kalbos raidos sutrikimai, įvairios negalios ir kt.) turinčiais vaikais ir jaunimu. Vaikai ypatingai linkę į piešimą jie bendrauja atviriau kurdami, tereikia tinkamai prieiti ir atrasti, kas juos domina, rasti komunikacijos būdą, padėsiantį išskaityti jų jausmus, padėti jiems susivokti savyje, adaptuotis aplinkoje, įveikti sunkumus. Noras pažinti, gilintis į žmogaus meninius gebėjimus, kūrybines galias, padėti iškalbėti savo išgyvenimus. Noriu būti tas žmogus, kuris tiesiog eina šalia kūrimo proceso ir nežymiai padeda suprasti, kas vyksta su žmogaus vidaus konfliktais, padeda išreikšti vidinį pasaulį, emocijas. Specialiųjų poreikių vaikams dailės terapijos užsiėmimai padeda lavinti motorinius įgūdžius, stiprinti erdvės suvokimą, savivoką, išreikšti negatyvius ir pozityvius išgyvenimus, labiau suvokti juos, lavinti kalbinę raišką.

Vedu įvairias dirbtuves :https://www.facebook.com/stiklolasudirbtuves/

Dominančios sritys: Psichologija, mentalizacija, fenomenologija, darbas su šeimomis, neįgaliųjų integracija. Nuolat dalyvauju dailės terapijos, fenomenologijos, savistabos seminaruose. Vedu užsiėmimus mokymo įstaigose, seminarus apie vaiko raidą, dailės terapijos naudą, terapinį darbą kolektyvams, renginius šventes, stovyklas vaikams. Turiu muzikinį ir meninį išsilavinimą, kuriuo remiuosi organizuodama užimtumą.

 

Pomėgiai: būti su savo šeima, kurti, muzikuoti, leisti laiką gamtoje, skaityti, užsiimti savistaba.

Mano moto – nėra žmogaus, kuris negali kurti, tereikia rasti raktą, padėsiantį jam atverti savo vidinius rezervus.